رد شدن به محتوای اصلی

نقل و قول هایی از استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی بنیانگذار فلسفه اُرُدیسم


دشمنانت را حقیر مپندار، آنها را بیش از خودشان باید شناخت و برای کارزار آماده بود. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

ره آورد گفتگو با نادان، دو چیز است : نخست، از دست دادن بخشی از زندگی، و دیگری، گرفتار شدن در گمان پوچ و بی ارزش. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

در زندگی نادان، سرانجام یک گره، هزاران گره باز نشدنی است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

ارمغان کُرنش در برابر نادان، سختی دو چندان است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

چه بسیار آدمیان نادانی که مهربانی شایستگان را بر نمی تابند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

شمشیر نادان هایی که در برابر خردمندان می ایستند، خودسری است و خودستایی. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

نادان، همیشه از آز و فزون خواهی خویش، خسته است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

تنها نادان، از مسخره نمودن دیگران، شاد می شود. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

در پایان کوچه های بن بست زندگی، بارها و بارها نادان ها را دیدار خواهی کرد. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی
 
اگر دوستت، آدمی نادان و خبرچین باشد، خیلی زود، اسیر وهم و سیاهی دل می شوی. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

رسواترین آدمها، فریبکارانند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

فریبکار و بد اندیش، هیچ پایگاهی نخواهد داشت، آخرین و ترسناکترین آموزه اش تنهاییست. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

با فریب، شاید بتوان چیزی بدست آورد، اما این دستاورد، مایه تباهی آدمی خواهد بود. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

آدم بزرگ، زورگو نمی گردد، آدم کوچک است که پلید و دیو کردار می شود. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

اندیشه آدمهای کوچک همواره درگیر حاشیه ها و شاخه و برگ هاست، آنها همواره از پرداختن به ریشه ها در هراس هستند، گویا منتظرند دیگران حرف های آنان را بزنند، تا آنها کمتر آسیب ببینند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

آدمهای کوچک، رازهایشان هم کوچک است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

ایستایی وجود ندارد، هر چه هست، جوشش است و جاری بودن. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی
تصاویری از بنیانگذار فلسفه اُرُدیسم  Red_book_Japan_EN


تصاویری از بنیانگذار فلسفه اُرُدیسم  Red_book_Japan_fa

بهداشت همگانی، زاییده آگاهی، همراهی و نظم اجتماعی است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

برای آنکه پرواز کنی، پیکر خویش را، به حال خود رها مکن. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

تندرستی، خود بهترین دلیل برای بودن است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

همای بخت بر شانه ات نخواهد نشست، مگر آنکه شانه ای به گستره و پهنای کوهستان داشته باشی. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

اهمیت بهداشت روانی‌

بهداشت در ظاهر به معنی سلامتی است و در عین حال سلامتی فقط نداشتن بیماری نیست. فرد سالم علاوه بر داشتن بدن سالم باید خوشحال و راضی هم باشد.‌ فرد سالم باید توانایی برخورد با مشکلات، محرومیت‌ها و شکست‌ها را داشته باشد و بتواند با استفاده از قدرت تطابق خود با محیط در کنار و پابه‌پای افراد دیگر زندگی کند. در این صورت است که نه تنها خود احساس رضایتمندی خواهد داشت، بلکه دیگران نیز از زندگی کردن با چنین فردی لذت می‌برند.‌ این فرد دیگران را آزار نمی‌دهد و به زحمت نمی‌اندازد به قول ارد بزرگ "اندیشه و انگاره بیمار ، آینده را تیره و تار می بیند ". چنین فردی را که از نظر جسم، روان و شرکت در اجتماع طبیعی است و روحیه خوبی نیز دارد را می‌توانیم سالم بخوانیم. بنابراین نبود بیماری و داشتن توانایی لذت بردن، تحمل، حل مشکل، ارتباط، کار و سازگاری از نشانه‌های سلامتی روانی می‌باشد.‌ کارشناسان معتقدند همانگونه که جسم به دلایل مختلفی چون سوءتغذیه، عوامل میکروبی، فرسودگی، کمبود مواد مورد نیاز خون و... دچار بیماری می‌شود روان هم ممکن است بیمار شود.‌ بیماران روانی احساس می‌کنند تعادل و سرزندگی خود را ا...

نگرشهای شگفت انگیز به کفش !

بیشتر ما فکر می‌کنیم بستن کفش به عقب اتومبیل عروس و داماد در کشورهای غربی نوعی شوخی و شیطنت است. اما این شوخی عملاً از مراسمی باستانی اقتباس شده که پیروان و علاقه مندان امروزی آن، معنی حقیقی‌اش را از یاد برده‌اند. پیش از استفاده گسترده از اتومبیل، شرکت‌کنندگان در میهمانی، به سوی عروس و داماد که در حال ترک مراسم بودند، کفش پرتاب می‌کردند.‌ گرچه ممکن است آغاز چنین رفتاری را به مصریان نسبت بدهند، اما پاسخ به این نکته نخستین بار در تورات و در رسوم یهودیان ثبت شده است. یهودیان لنگه کفش را نماد مالکیت می‌دانستند و تصرف یا تسلط بر مال یا افراد را با آن مشخص می کردند. هر فروشنده یهودی به جای مهر یا امضا کردن قرارداد، در برابر چشمان شاهدان، لنگه کفش خود را بیرون می‌آورد و با دادن آن به خریدار موافقت خود را در معامله اعلام می‌کرد. در آن هنگام برای نشان دادن تملک یک قطعه زمین، روی آن کفش می‌گذاشتند. به علاوه پرتاب کفش، به معنای چشم‌پوشی و ترک علاقه نیز بود. در تورات آمده است که: کفشم را به سوی آدم می‌اندازم یعنی آدم دیگر تحت حمایت نیست. در روزگاری که تورات از آن حرف می‌زند، زنان شکلی - نه چندان گ...

Fehrest 11

فهرست کتاب بعد سوم آرمان نامه ارد بزرگ به قلم استاد فرزانه شیدا جلد نخست کتاب آرمان نامه ارد بزرگ به قلم فرزانه شیدا جلد دوم کتاب آرمان نامه ارد بزرگ به قلم فرزانه شیدا جلد سوم کتاب آرمان نامه ارد بزرگ به قلم فرزانه شیدا جلد چهارم کتاب آرمان نامه ارد بزرگ به قلم فرزانه شیدا جلد پنجم کتاب آرمان نامه ارد بزرگ به قلم فرزانه شیدا جلد ششم کتاب آرمان نامه ارد بزرگ به قلم فرزانه شیدا جلد هفتم کتاب آرمان نامه ارد بزرگ به قلم فرزانه شیدا جلد هشتم کتاب آرمان نامه ارد بزرگ به قلم فرزانه شیدا جلد نهم کتاب آرمان نامه ارد بزرگ به قلم فرزانه شیدا جلد دهم کتاب آرمان نامه ارد بزرگ به قلم فرزانه شیدا جلد یازدهم کتاب آرمان نامه ارد بزرگ به قلم فرزانه شیدا    Small Business Tools Reduce your business expense. Click here to find products for your small business. Click Here For More Information